معرفی کتابخانه Volley
Volley کتابخانه برنامه نویسی شبکه برای آندروید است که اولین بار در کنفرانس گوگل IO سال 2013 معرفی شد. دسترسی به منابع شبکه مانند ارسال و دریافت اطلاعات و یا آپلود و دانلود فایل از کارهایی است که Volley انجام میدهد. خب تا قبل از معرفی Volley برنامه نویسان چطور برنامه های تحت شبکه و اینترنت می نوشتند؟
کتابخانه ها و روشهایی که قبل از معرفی Volley استفاده میشدند همگی با رابط کاربری تداخل داشتند و به نوعی کند عمل می کردند. تا قبل از معرفی Volley کلاس استاندارد جاوا java.net.HttpUrlConnection و کلاس org.apache.http.client که توسط بنیاد آپاچی معرفی شده بود تنها راههای دسترسی به منابع شبکه و اینترنت و توسعه برنامه های REST بودند.
پرواضح است که هر دو کلاس فوق باگ داشتند و متدهایی مانند caching را بطور پیشفرض پشتیبانی نمی کردند و برای بعضی کارهای ساده مانند استفاده از cache برای تصاویر باید کلی کد نوشته میشد و بارها ناچار بودیم چرخ را دوباره اختراع کنیم.
دلایل استفاده از Volley :
دلیل اول: منسوخ کردن استفاده از دو کلاس HttpUrlConnetcion و HttpClient.
در نسخه های اولیه Android API مانند GingerBread و Froyo این دو کلاس بسیار مشکل ساز بودند و کلی باگ شناخته شده داشتند که هرگز برطرف نشدند. از API نسخه 22 کلاس HttpClient منسوخ اعلام شد یعنی در نسخه های آتی حذف خواهد شد.
دلیل دوم : منسوخ کردن استفاده از AsyncTask.
از زمان معرفی Honeycomb یعنی API 11 استفاده از AsyncTask برای تعاملات بین کلاینت و سرور اجباری شد.AsyncTask درخواست های بین کلاینت و سرور را در یک ترید جداگانه انجام میداد تا ترید اصلی برنامه دچار اختلال نشود. این تغییر بنیادی منجر به استفاده کسترده از مشخصه زیر گردید.
AsyncTask<Params,Progress,Result>
ادامه دارد...
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.